Партнёры

АВТОПРОФИ - издательский дом.

Реклама

 

Покупка автотранспорта

  • ЗАПЧАСТИ

    100 грн.
  • СКЛАДСКОЕ ОБ-Е, погрузчик складской

    10000 $
  • МИКРОАВТОБУСЫ, грузовой

    350 EURO
  • МИКРОАВТОБУСЫ, пассажирский
    Das Business die Karriere -
    Die Verkäufe der
    Autos, der Waren - Die
    Fachkräfte - IT,
    die
    3500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, платформа

    900 $

Продажа автотранспорта


  • АВТОСТЕКЛА

    29500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, дача

    133350 EURO

ТРАНСБИРЖА

АВТОТРАНСПОРТ

ТРУДОУСТРОЙСТВО

Статьи и обзоры

ГлавнаяСтатьиВік живи — вік учись

Вік живи — вік учись

До редакції надійшов лист від міжнародного перевізника (суб'єкт підприємницької діяльності) Ігоря Яворського, в якому він розповідає про неприємну історію, що сталася в червні минулого року. За його словами, це буде наукою для інших перевізників, оскільки схема "розводки" перевізників та страхових компаній є популярною на території Росії.

"До нас надійшла заявка від ТОВ "Окланд-ТЛС" від 02.06.2005 р. (додається) на перевезення вантажу "лікарські засоби" з Санкт-Петербурга до Дніпропетровська. Згідно з заявкою 7 червня наш автомобіль МАЗ став під завантаження. Водій, щоб швидше прибути на митницю для оформлення, допомагав завантажувати машину коробками з ліками. Однак не рахував кількість коробок, бо вважав, що перерахує їх разом з інспектором на митниці відправлення.

Коли автомобіль прибув до митного поста, брокер не пустив його на територію цього органу. Наказав водієві чекати біля воріт. Через кілька годин брокер виніс документи і віддав їх водієві. Ніхто з митників не дивився на вантаж і не рахував коробок. Митні пломби теж ніхто не ставив.

Водій виїхав у напрямку кордону — на автоперехід "Грайворон (РФ)—Велика Писарівка (Україна)", оскільки в заявці був вказаний саме цей пункт пропуску. Крім того, у попередньому повідомленні (є така митна процедура) отримувача теж був зазначений даний автоперехід.

У Смоленській області йшов сильний дощ, про що свідчить довідка про погоду на ніч 08.06.2005 р. гідрометцентру Росії. Через зливу водій змушений був зупинитися, аби вберегти вантаж та автомобіль від можливих неприємних наслідків. У районі села Лоїно він на пару годин задрімав від втоми. Коли почало світати, водій вийшов, щоб обійти машину та подивитися на цілісність вантажу, і побачив поріз у тенті. В кузові коробок з лікарськими засобами поменшало. Тоді водій викликав міліцію і повідомив про це нашу адміністрацію.

Працівники міліції провели належні процедури та супроводили автомобіль МАЗ до митниці, де в присутності інспектора були перераховані коробки, які залишилися після крадіжки. Водію видали довідку (датована 08.06.2005 р. № 2285 за підписом слідчого Смоленського РВВС А. Бикова) про відкриття кримінальної справи за фактом пограбування та акт митного огляду.

Після цього водій поїхав далі. Прибувши на кордон, він вельми здивувався, бо російські митники на автопереході "Грайворон—Велика Писарівка" не пропустили машину, сказавши, що за декларацією треба прямувати до іншого пункту пропуску — "Троєбортне—Бачівськ".

Переїхавши на інший автоперехід, водій з вантажем без проблем пройшов усі види контролю і прибув до митниці в Дніпропетровську. Ось тут і почалося! Виявилося, що 4400 кг вантажу, що містився в 875 невеликих коробках, коштує $670 тисяч, а зниклі 144 коробки потягнули на $100 тисяч!

Отримувач ("Аптеки медичної академії", Дніпропетровськ) мав страховку на вантаж. Через два тижні представник експедиційної компанії зателефонував нам і сказав, що для нас все склалося добре. Нам проплатили гроші за надану транспортну послугу, були підписані акти виконаних робіт.

Однак через місяць приїхав до нас начебто знайомий отримувача і пред'явив претензію, за якою ми повинні відшкодувати збитки на $100 тисяч. Ми, звісно, відмовились і запропонували вирішити цю справу в суді.

Що ж сталося? А те, що, по-перше, в заявці конкретно не було вказано, які саме ліки перевозяться (як потім з'ясувалося, це був циклоферон), а тільки зазначено: "лікарські засоби". Тобто на початок перевезення ми не знали, що саме має перевозити замовник із Санкт-Петербурга. По-друге, у заявці в графі "конвой" стоїть прочерк. Значить, вантаж не є дорогим (якщо товар коштує понад $50 тисяч, то він обов'язково має супроводжуватися митною вартою. — Ред.), а замовника влаштовує перевезення без охорони.

Все це наводить на думку, що замовник перевезення хотів зекономити гроші, які вносяться за супровід автомобіля охороною до кордону. Однак є й інше припущення: отримувач домовився з відправником про викрадення вантажу (це лише припущення, бо доказів ми не маємо), щоб одержати і страхову виплату, і гроші з перевізника. Непоганий заробіток (є товар та ще й $200 тисяч на руках).

Підкреслю, що в СМR не була вказана вартість товару. Всі договори та заявлені суми мали бути зазначені не лише в СМR, а й в заявці на перевезення (згідно з Конвенцією МДП водієві мали видати декларацію із зазначенням цінності вантажу).

По-третє, подивимося на рух автомобіля. Він міг йти на кордон через Москву, як заявили ми. А міг і через Смоленськ у напрямку автопереходу "Бачівськ". Відправник спрямував машину саме до Смоленська, де й відбулася крадіжка.

На першому засіданні суду (9 лютого 2006 р.) сторона позивача (отримувач вантажу згідно з СМR) не надала оригіналів документів, тому засідання перенесли на 30 березня".

Від редакції

На жаль, від пограбувань на теренах СНД сьогодні ніхто не застрахований. Але чому ж так сталося, що підприємця, який протягом трьох років працює в сфері міжнародних автоперевезень і в якого за цей час не було жодних "проколів", підставили (до речі, до Санкт-Петербурга з України водій теж возив лікарські засоби — шприци, рукавички, але тільки на $5 тисяч)? Очевидно, постраждалий перевізник і його водій не все врахували. Як можна було вирушати на кордон без митного забезпечення (перерахунок коробок — інша справа, тут можна й збитися) Чому перед виконанням замовлення клієнта не догледіли, що в заявці не вказана ціна вантажу, відсутня специфікація товару (назва ліків, в ампулах вони чи таблетках)?

Водночас маємо зауважити, що в СМR № 665080 інспектор митниці (є його підпис за 2 червня 2005 р.) в Санкт-Петербурзі особистою номерною печаткою дозволив випустити товар (штамп "выпуск разрешен") із зони митного контролю. Крім того, на підставі складеного смоленською міліцією акта визнано, що транспортний засіб обікрали. Отже, перевозилося вже не 4400 кг товару, а 3655.

До речі, ліки та лікарські засоби — не одне й те ж. Ліки — це таблетки, ампули тощо, а лікарські засоби — шприци і т.п., а циклоферон — доволі дорогі ліки (якщо купувати оптом, то, звичайно, буде дешевше). П'ять ампул цих ліків (за оптовими цінами) коштують 30 грн., 50 таблеток — 63 грн., а п'ять тюбиків мазі — 230 грн. В одній зі столичних аптек сказали, що одна ампула циклоферону (противірусний засіб, сертифікований в Україні) коштує 7,60 грн.

Зауважимо також, що коробки (одна важить 5 кг з упаковкою) були промарковані українською мовою з вказуванням дати виготовлення і терміну придатності циклоферону (всі ліки в ампулах).

Шановні перевізники, звертайте увагу на всі деталі, які стосуються документів, митних пломб, вантажу. І перед тим, як виконувати замовлення, ретельно перевіряйте наявність чітко вказаної ціни товару, назви тощо.

Автор: autoprofi.ua

Дата публикации: 21.08.8360
Вернуться в Статьи
Тягач для украинского дальнобойщика Вездеходы от «НАМИ»
Нормативно-правовая база | Органы власти | Для тех, кто в дороге | Отраслевые компании | Выставки | Автоновости |Статьи, Тест-драйв
Стиль, оформление, дизайн и содержание портала являются объектом авторского права и охраняются законами Украины. Перепечатка материалов и иное их использование допускаются при согласовании с администрацией проекта и размещении активной ссылки на портал. Нарушение этих условий влечет за собой уголовную и административную ответственность.
Торговая марка АВТОПРОФИ зарегистрирована Агентством "Украинские торговые марки", Свидетпльство № 144698.