Партнёры

АВТОПРОФИ - издательский дом.

Реклама

 

Покупка автотранспорта

  • ЗАПЧАСТИ

    100 грн.
  • СКЛАДСКОЕ ОБ-Е, погрузчик складской

    10000 $
  • МИКРОАВТОБУСЫ, грузовой

    350 EURO
  • МИКРОАВТОБУСЫ, пассажирский
    Das Business die Karriere -
    Die Verkäufe der
    Autos, der Waren - Die
    Fachkräfte - IT,
    die
    3500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, платформа

    900 $

Продажа автотранспорта


  • АВТОСТЕКЛА

    29500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, дача

    133350 EURO

ТРАНСБИРЖА

АВТОТРАНСПОРТ

ТРУДОУСТРОЙСТВО

Статьи и обзоры

ГлавнаяСтатьиАти-бати, "конфіскати"

Ати-бати, "конфіскати"

Про так звані "конфіскати" (конфісковане за рішенням судів майно, у тому числі й автомобілі) в народі давно ходять легенди, чутки та інший фольклор. Чимало небайдужих людей цікавляться: "Куди діваються "конфіскати"? Де їх можна купити?" Адже на їх думку, конфісковані товари після тривалого зберігання (судові ж бо справи тривають не один місяць) переоцінюються і стають дешевшими.

Однак мусимо засмутити таких громадян, бо, по-перше, купити конфісковану і тому дешевшу, ніж в звичайному магазині, річ справа непроста (про публічні торги в нас знає обмежене коло людей). По-друге, не всі товари після конфіскації стають дешевшими.
Декілька років тому "конфіскатами" займалася митна служба, але "нагорі" вирішили, що митники не справляються з цією справою та ще й зловживають. Тому розпоряджатися таким майном доручили спеціалізованому держпідприємству "Укрспецюст" (при Мін'юсті). І всі подумали, що в державну скарбницю потечуть сотні мільйонів гривень (блажен, хто вірує!). Та вийшло далеко не так, як гадалося.

"Діяльність підприємств, уповноважених розпоряджатися майном, що перейшло у державну власність, неефективна, не забезпечує інтереси держави у максимальному залученні коштів, отриманих від його реалізації", — до такого висновку прийшла колегія Рахункової палати після перевірки діяльності "Укрспецюсту" та його філій.

Процес проведення прилюдних торгів з реалізації конфіскованого майна перетворився у формальність, зазначає прес-служба Рахункової палати. У більшості випадків реалізація товарів проходила не через аукціони або роздрібну торгівлю, як це передбачено законом, а іншим шляхом: їх елементарно перепродавали за мінімальною ціною одним і тим же контрагентам. Торги відбувалися формально, не прозоро, з явними ознаками корупційних дій.

Конфісковане майно передавалося для реалізації підприємствам, які не включені до єдиного реєстру торговельних організацій (через те народ нічого й не знав про торги), а також підприємствам, що не могли бути віднесеними до торговельних, оскільки не мали торгового патенту на право займатися торгівлею, що є грубим порушенням закону.

За висновками Рахункової палати, результати діяльності "Укрспецюсту" аж ніяк не пов'язані з поставленим йому завданням — якомога більше коштів направляти до бюджету. Все виходить навпаки, бо шосту частину коштів (близько трьох мільйонів гривень), отриманих від реалізації конфіскованого майна, підприємство спрямовує на власні потреби.

На думку фахівців Рахункової падати, уряд залишив поза увагою проблему законодавчого врегулювання питання реалізації автомобілів, конфіскованих через порушення митних правил. Ця проблема виникла не на голому місці, а завдяки прийнятому закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної підтримки автомобілебудівної промисловості України". Законом встановлено норму, за якою продаж конфіскованих за рішенням суду автомобілів здійснюється з нарахуванням всіх податків і зборів (мито, акциз, ПДВ).

Введення цієї норми призвело до значного підвищення вартості конфіскованих машин, за якою вони повинні реалізовуватися, порівняно з експертною або реальною ціною. Вирішення цієї проблеми, як вважає Рахункова палата (і не лише вона), дозволило б залучити до бюджету чимало грошей від реалізації автомобілів. А їх під крилом "Укрспецюсту" зібралося майже 1500 одиниць на суму 33,7 млн. грн. (з 2001—2003 років простоює 764 машини на суму 11,6 млн. грн.).

Загалом протягом 2004—2005 років і першого місяця 2006 року з конфіскованого майна вартістю понад 706 млн. грн. до державної кишені надійшло тільки 75 млн. грн. До того ж товари на суму 423 млн. грн. взагалі лишилися без державного контролю. Хто ж від того виграє?..

Автор: Іван Бабенко, autoprofi.ua

Дата публикации: 15.05.2006
Вернуться в Статьи
Як сплачувати податки Шины, которым не страшны проколы
Нормативно-правовая база | Органы власти | Для тех, кто в дороге | Отраслевые компании | Выставки | Автоновости |Статьи, Тест-драйв
Стиль, оформление, дизайн и содержание портала являются объектом авторского права и охраняются законами Украины. Перепечатка материалов и иное их использование допускаются при согласовании с администрацией проекта и размещении активной ссылки на портал. Нарушение этих условий влечет за собой уголовную и административную ответственность.
Торговая марка АВТОПРОФИ зарегистрирована Агентством "Украинские торговые марки", Свидетпльство № 144698.