Партнёры

АВТОПРОФИ - издательский дом.

Реклама

 

Покупка автотранспорта

  • ЗАПЧАСТИ

    100 грн.
  • СКЛАДСКОЕ ОБ-Е, погрузчик складской

    10000 $
  • МИКРОАВТОБУСЫ, грузовой

    350 EURO
  • МИКРОАВТОБУСЫ, пассажирский
    Das Business die Karriere -
    Die Verkäufe der
    Autos, der Waren - Die
    Fachkräfte - IT,
    die
    3500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, платформа

    900 $

Продажа автотранспорта


  • АВТОСТЕКЛА

    29500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, дача

    133350 EURO

ТРАНСБИРЖА

АВТОТРАНСПОРТ

ТРУДОУСТРОЙСТВО

Статьи и обзоры

ГлавнаяСтатьиЗапитуєте — відповідаємо

Запитуєте — відповідаємо

"В ч. 3 ст. 909 Цивільного кодексу України сказано, що укладання договору перевезення підтверджується транспортною накладною. Яким чином має підтверджуватися укладання договору на транспортно-експедиційне обслуговування між перевізником та експедитором?"

На це запитання відповідає директор ЗАТ "Весотра експедиція" Олексій Чуєв.
"Експедитор та перевізник (визначені нормами права суб'єкти підприємницької діяльності) можуть бути сторонами відповідного зобов'язання згідно з положеннями гл. 47 Цивільного кодексу (ЦК) України та гл. 32 Господарського кодексу (ГК) України. Договір на перевезення вантажу та договір на транспортне експедирування є окремими різновидами юридичного оформлення взаємних зобов'язань сторін.

При цьому сторонами договору транспортного експедирування відповідно до ст. 929 ЦК або ст. 316 ГК та ст. 9 закону "Про транспортне експедирування" є клієнт та експедитор.
Сторонами ж договору на перевезення відповідно до ст. 909 ЦК та гл. 32 ГК (ст. 307) є так званий відправник вантажу та перевізник (вважаю, що термін "клієнт" більш вдалий, ніж "відправник вантажу").

У реальному "ринковому житті" відправник вантажу далеко не завжди є платником за послуги перевізника і навіть замовником послуг останнього. Тому економічно небезпечніше було б кваліфікувати замовника послуг на перевезення як клієнта. Тим більше, що договори перевезення часто юридично пов'язані один з іншим внаслідок встановлення експедитором та перевізником ділових стосунків шляхом визначення взаємних зобов'язань у межах окремого замовлення (груп однорідних за змістом замовлень).

І договір перевезення — це форма юридичного визначення їх зобов'язань.
Останнє витікає з положень ч. 2 п. 1. ст. 929 ЦК та ч. 2 ГК, відповідно до яких з договором транспортного експедирування може бути зокрема встановлено зобов'язання експедитора укласти від свого імені або імені клієнта договір на перевезення вантажу.
Таким чином, укладання договору на перевезення вантажу між експедитором та перевізником є тільки різновидом зобов'язань експедитора перед клієнтом.

А перевізник якщо й може бути стороною договору транспортного експедирування (це, між іншим, окрема для перевізника тема), то лише у якості третьої особи, визначеної за домовленістю сторін договору транспортного експедирування, тобто клієнтом та експедитором.

Сам по собі договір транспортного експедирування — це юридично чітко визначений сторонами документ, самодостатній за змістом та такий, що не потребує особливих форм, умов та підтвердження (окрім визначених у гл. 52 ЦК).

Таким чином, наведене вище питання юридично не зовсім коректне. Але воно зачіпає дуже важливу тему юридичного підґрунтя взаємовідносин експедиторів та перевізників. Це дуже болюча та актуальна тема, яку варто було б продовжити, ілюструючи сухі юридичні положення прикладами з практики ринкових відносин".

Для українців — тахограф без "цифри"

Введення цифрового тахографа на території країн—членів ЄС заплановане на 1 травня 2006 р. Мова йде про реєстрацію нових автомобілів, обладнаних виключно цифровим тахографом. Проте, як свідчать дані МСАТ, Греція, Кіпр, Португалія, Польща, Словаччина, Чехія, Швейцарія та Угорщина ще не готові до введення цифрового обладнання у зв'язку з неузгодженістю законодавства про впровадження на національному рівні та непідготовленістю своїх контролюючих органів.

Для країн, які не є членами ЄС, у тому числі України, для уникнення штрафних санкцій впроваджено перехідний період строком на 4 роки, під час якого дозволяється реєстрація та використання автомобілів, обладнаних аналоговими тахографами, тобто до 2010 року.

Автор: Іван Бабенко, autoprofi.ua

Дата публикации: 10.04.2006
Вернуться в Статьи
Новости - перевозки. Новые дорожные правила в Европе Полисы страхования в Украине не нужны?
Нормативно-правовая база | Органы власти | Для тех, кто в дороге | Отраслевые компании | Выставки | Автоновости |Статьи, Тест-драйв
Стиль, оформление, дизайн и содержание портала являются объектом авторского права и охраняются законами Украины. Перепечатка материалов и иное их использование допускаются при согласовании с администрацией проекта и размещении активной ссылки на портал. Нарушение этих условий влечет за собой уголовную и административную ответственность.
Торговая марка АВТОПРОФИ зарегистрирована Агентством "Украинские торговые марки", Свидетпльство № 144698.