Партнёры

АВТОПРОФИ - издательский дом.

Реклама

 

Покупка автотранспорта

  • ЗАПЧАСТИ

    100 грн.
  • СКЛАДСКОЕ ОБ-Е, погрузчик складской

    10000 $
  • МИКРОАВТОБУСЫ, грузовой

    350 EURO
  • МИКРОАВТОБУСЫ, пассажирский
    Das Business die Karriere -
    Die Verkäufe der
    Autos, der Waren - Die
    Fachkräfte - IT,
    die
    3500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, платформа

    900 $

Продажа автотранспорта


  • АВТОСТЕКЛА

    29500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, дача

    133350 EURO

ТРАНСБИРЖА

АВТОТРАНСПОРТ

ТРУДОУСТРОЙСТВО

ГлавнаяНовостивсе новости
 

«Листи щастя» повертаються?

2011-09-07 15:06

На початку вересня в Україні знову згадали «листи щастя», які Конституційний суд України визнав незаконними ще 23 грудня 2010 року, заборонивши інспекторам ДАІ виписувати порушникам Правил постанови про накладення штрафу без складання протоколу, на підставі одних лише даних, отриманих за допомогою засобів автоматичної фіксації порушень. Ця заборона ґрунтувалася на положеннях ст. 61 Конституції України, згідно якої, юридична відповідальність має індивідуальний характер. А це означає, що не можна виносити покарання, не встановивши, хто саме вчинив правопорушення.

Також Адмінкодексом передбачено, що при накладенні стягнення мають враховуватися характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, а також обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність. Крім того, ціла низка статей Адмінкодексу чітко регламентує, як має проходити розгляд справ про адміністративне правопорушення. І, нарешті, підлягати адміністративній відповідальності може лише фізична особа. Відповідно, складати протокол про порушення ПДР на підприємство, як це нерідко відбувалося раніше, в принципі протизаконно.
Тому рішенням Конституційного суду стаття 14-1 і частина 6 статті 258 Адмінкодексу, що дозволяли притягати до адміністративної відповідальності за порушення Правил дорожнього руху на підставі даних, отриманих за допомогою технічних засобів фото- і відеофіксації, працюючих в автоматичному режимі, були визнані неконституційними і такими, що втратили силу з дня ухвалення даного рішення.

Тому досить дивним виглядає той факт, що 27 серпня Анатолій Могильов надіслав Прем'єр-міністрові Миколі Азарову лист, в якому зазначив, що головною проблемою подальшої технічної модернізації роботи ДАІ є законодавча неврегульованість можливості фіксації порушень Правил дорожнього руху за допомогою спеціальних технічних засобів, що працюють в автоматичному режимі. А це не дозволяє притягати до відповідальності власників транспортних засобів за правопорушення, здійснені на належних їм транспортних засобах.

При цьому Анатолій Могильов посилається на досвід Росії і Білорусі, а також європейських країн, де вже багато років використовують технічні засоби для автоматичної фіксації таких порушень Правил, як перевищення швидкості, проїзд на заборонний сигнал світлофора, виїзд на смугу зустрічного руху, порушення правил стоянки, тощо.
Тому, з метою повернення до автоматичної фіксації порушень ПДР, Анатолій Могильов попросив Миколу Азарова створити робочу групу із залученням фахівців МВС і інших зацікавлених центральних органів виконавчої влади для підготовки законопроекту, що передбачає внесення змін до законодавчих актів, що встановлюють відповідальність власників транспортних засобів за порушення Правив, скоєних на належних їм транспортних засобах. Підкреслимо: мова йде про відповідальності саме автовласників, а не тих, хто порушив Правила!
При цьому Анатолій Могильов запропонував наступні механізми виконання даної пропозиції.
1. Передбачити придбання, встановлення спеціального устаткування, створення центру обробки інформації і їх подальший технічний супровід за рахунок залучення інвесторів під державні гарантії. (Цілком можливо, що передбачається закласти колосальні «відкоти» при придбанні такого устаткування і багатократно завищену вартість його обслуговування і супроводу, оскільки «інвесторами» будуть виключно свої люди.)
2. Експлуатацію засобів фіксації порушень, розгляд справ про такі порушення і накладення штрафів покласти на посадових осіб місцевих органів виконавчої влади. (В цьому випадку МВС зможе отримувати гроші, формально не маючи до даного процесу ніякого відношення, а всі шишки падатимуть на голову місцевих властей.)
3. Кошти, вилучені з кишень автовласників, зараховувати на рахунки місцевих бюджетів. (Де після сплати боргу «інвесторам», може практично нічого не залишитися.)
4. Визначити порядок і розмір відшкодування інвесторам вкладених коштів. (Цілком ймовірно, що «інвесторам» можуть виплачувати більшу частину коштів, незаконно вилучених у автовласників.)
5. Встановити, що штрафи, накладені на автовласників, можуть бути оскаржені лише після їх сплати. (Це явна маячня, яка повністю суперечить всій системі адміністративного судочинства.)
У разі несплати штрафу впродовж місяця, його сума має подвоюватися, а у разі несплати впродовж шести місяців – зростати у п'ять разів, після чого матеріали направлятимуть для примусового стягнення у виконавчу службу. (Тому постанови про накладення штрафу намагатимуться присилати автовласникам не відразу, а через півроку, щоб тим довелося платити «по повній програмі».)
6. Внести до Верховної Ради даний законопроект, підготовлений Кабміном, як невідкладний. (Адже з-за відміни техогляду МВС втратило мільярди і тепер ці втрати потрібно якнайшвидше відшкодувати.)
Таким чином, дуже схоже, що в МВС таким законопроектом хочуть вбити відразу двох «зайців». По-перше, організувавши кільканадцять крупних справ по конфіскації майна в рахунок погашення несплачених штрафів у автовласників, що продали свої машини по «генеральній» довіреності, там хочуть залякати інших автовласників такою перспективою і змусити їх відмовитися від довіреностей і переоформляти машини, що продаються, у МРЕВ. Де, як відомо, встановлені «космічні» розцінки на надумані послуги і створені штучні черги для успішної роботи «прискорювачів». А по-друге, в МВС чудово розуміють, що повернути вже сплачений штраф набагато складніше, ніж просто довести свою невинність. Тим паче, якщо ці гроші доведеться повертати з місцевого бюджету, де їх вже не опиниться, оскільки вони на той час будуть перераховані «інвесторові».

Безумовно, ідея автоматичної фіксації порушень Правил заслуговує на увагу, і рано чи пізно ми до цього прийдемо. І Анатолій Могильов дуже правильно декларує принцип виключення «людського фактору» при накладенні штрафів на порушників. (Питання лише, чи зможе «дурна» автоматика вибраковувати фотографії автомобілів «шановних» людей.)
В принципі, навіть запропоновані зміни можна було б повністю прийняти, але з однією істотною обмовкою: у разі оскарження протоколу, особа, що винна в його складанні, повинна відшкодувати автовласнику, який сплатив штраф, усі збитки в подвійному розмірі з власної кишені. Тоді «лівих» протоколів істотно поменшало б. Але у нас на це ніколи не підуть. У тій же Європі фотографують не лише номерний знак автомобіля, але і особу що сидить за кермом. І штраф присилають персонально водієві, а не власникові автомобіля. До того ж там перед автоматичними камерами обов'язково встановлюють попереджувальні знаки, так що попадаються на них лише неадекватні і неуважні водії. У нас же подібну фотофіксацію прийнято вести «тишком-нишком», з кущів, або «стріляючи в спину» проїжджаючим автомобілям. Тобто, якщо за кордоном автоматична фіксація порушень ПДР направлена на зниження аварійності, то у нас – виключно на вивертання кишень автовласників. А тому будь-які розмови про якусь відповідальність посадових осіб просто безглузді.
Звичайно, якщо депутати керуватимуться здоровим глуздом, то пропозиції Анатолія Могильова, як такі, що суперечать Конституції, і які встановлюють презумпцію винності автовласників, навіть не дійдуть до розгляду в сесійній залі. Хоча ні для кого не таємниця, що головне науково-експертне управління Верховної Ради давно вже «танцює під дудку» МВС, видаючи заздалегідь заготовлені там висновки, без якої-небудь оглядки на їх відповідність не лише законам, але і здоровому глузду. Та і ряд депутатів активно лобіюють корупційну складову всіх законопроектів, що подаються за ініціативою МВС або підготовлені в цьому відомстві (як планується зробити і з даним, вибачте на слові, документом).
А найсумніше в даній історії, що до беззаконня і знехтування конституційних прав громадян закликає Міністр внутрішніх справ, всіляко підтримуваний Президентом, який 23 серпня присвоїв Анатолію Могильову неіснуюче звання генерал-полковника міліції. Та й Кабмін далеко не завжди приймає свої рішення відповідно до законів. А тому не буде нічого дивного, якщо у нас знову узаконять «листи щастя» в ще більш збоченій формі. Щоправда, це викличе масове незадоволення автовласників, але хто у нас на це звертає увагу?

Володимир ЗАДОРОЖНИЙ


Автор: AutoProfi Версия для печати

«« Вернуться в Новости »»
Выгодный фургон Концепт абсолютно нового Defender
Нормативно-правовая база | Органы власти | Для тех, кто в дороге | Отраслевые компании | Выставки | Автоновости |Статьи, Тест-драйв
Стиль, оформление, дизайн и содержание портала являются объектом авторского права и охраняются законами Украины. Перепечатка материалов и иное их использование допускаются при согласовании с администрацией проекта и размещении активной ссылки на портал. Нарушение этих условий влечет за собой уголовную и административную ответственность.
Торговая марка АВТОПРОФИ зарегистрирована Агентством "Украинские торговые марки", Свидетпльство № 144698.