Партнёры

АВТОПРОФИ - издательский дом.

Реклама

 

Покупка автотранспорта

  • ЗАПЧАСТИ

    100 грн.
  • СКЛАДСКОЕ ОБ-Е, погрузчик складской

    10000 $
  • МИКРОАВТОБУСЫ, грузовой

    350 EURO
  • МИКРОАВТОБУСЫ, пассажирский
    Das Business die Karriere -
    Die Verkäufe der
    Autos, der Waren - Die
    Fachkräfte - IT,
    die
    3500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, платформа

    900 $

Продажа автотранспорта


  • АВТОСТЕКЛА

    29500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, дача

    133350 EURO

ТРАНСБИРЖА

АВТОТРАНСПОРТ

ТРУДОУСТРОЙСТВО

Обзоры, тест-драйвы

«Троянда» з Пролісків

Напередодні 2012 року Бориспільський автозавод,  розташований на Київщині, у с. Проліски, традиційно презентував свій новий автобус. Цього разу новинкою став 9-метровий туристичний автобус БАЗ А08120, що за  традицією корпорації «Еталон» отримав квіткове ім'я «Троянда».
 
Автобус було розроблено на замовлення компанії «ВАТТ Моторс», де вирішили, що на базі ліцензійного шасі Ashok Leyland Eagle можна побудувати машину, потрібну і конкурентоздатну на українському ринку.
БАЗ А08120 – це дев'ятиметровий туристичний автобус третього класу, побудований на ліцензійному шасі, яке відрізняється  високою надійністю. У салон «Троянди», що має рамну конструкцію, ведуть дві сходинки. При цьому 12-тонне шасі дозволяє, залежно від комплектації, перевозити до 57 пасажирів з урахуванням службового місця. Зокрема,  автобус може виготовлятися і другого класу, де він сертифікований з 38 місцями для сидіння  і 19 – для  стояння.

Силовий агрегат «Троянди» включає 160-сильний турбодизель Hino, що має крутний момент 540 Нм і випускається в Індії за японською ліцензією, і 5-ступінчасту механічну коробку передач ZF 5-36 OD. Крім того,  цей автобус отримав ресорно-пневматичну задню підвіску. Його кузов має пластикові передню і задню маски, дах і боковини обтягнуті сталевим листом (для боковин і нижньої частини кузова використовується оцинкований лист), а підлогу «Троянди» виготовлено з 16-міліметрової водостійкої бакелізованої фанери.
А08120 може однаково успішно працювати на маршрутах різної протяжності. Незважаючи на те, що в Україні все ще діють норми Євро-2, і враховуючи непередбачуваність нашого законодавства, на підприємстві  вирішили розпочати випуск «Троянди» у виконанні Євро-3. Але з оглядом на перспективу, на зарубіжні ринки і для забезпечення можливості роботи на європейських маршрутах на заводі готові випускати такі машини у виконанні євро-4 і євро-5. При цьому для виробництва машин євро-4  вже придбали все необхідне і навіть завезли першу партію таких двигунів. Що ж до машин у виконанні євро-5, то їх на БАЗі готові випускати при надходженні відповідних замовлень.

Говорячи про ціну «Троянди», слід брати до уваги, що вартість туристичного автобусу набагато більше залежить від комплектації, ніж вартість міського. Скажімо, 24-місна машина євро-5 з «повним фаршем» може коштувати у півтора рази дорожче, ніж найпростіша комплектація євро-3 (без кухні, туалету и кондиціонеру), яка має в салоні 38 сидінь. Поки на підприємстві не називають ціну даної машини, але обіцяють, що вона стане найцікавішою пропозицією в своєму класі. (За неофіційними даними, ціна «Троянди» може скласти близько $80 тис.).

Зовні «Троянда» виглядає досить презентабельно. Вона має велику площу оскління з тонованими атермальними стеклами салону і двоє одностулкових дверей з пневмоприводом. Під лінією підлоги розташовано цілий ряд багажних відсіків загальним об'ємом 3,7 м3 або по 100-150 л на кожного пасажира. При цьому в двох передніх ізольованих відсіках по правому борту розташовані акумуляторні батареї і корпус повітряного фільтру, а лючки бензобака, розширювального бачка охолоджуючої рідини і омивача замикаються на ключ.

Просто і зручно

На місце водія ведуть три круті сходинки, тому, щоб дістатися до кабіни, слід ухопитися за кермо. Звичайно, посадку в кабіну міг би дещо полегшити поручень, закріплений з лівого боку дверного отвору, але і його відсутність великих незручностей не викликає. Особливо якщо врахувати, що водієві туристичного автобуса не дуже часто доводиться залишати своє робоче місце, а кожна додаткова деталь впливає на вартість машини, яку на заводі постаралися максимально мінімізувати.
Кермо підняте досить високо і абсолютно не заважає посадці в кабіну. Але і опустити його не можна – це не передбачено конструкцією шасі, переробка якого спричинила б додаткові витрати. Втім, кермо і так стоїть «на місці», і на те, що воно не регулюється, звернуть увагу лише найвибагливіші водії.
«Троянда» має два сучасних підрульових перемикачі: лівий  «завідує» світлом і покажчиками поворотів, а правий – склоочисниками, омивачами і «гірським» гальмом. При цьому кнопка сигналу традиційно розміщується на кермі, що набагато зручніше і безпечніше, ніж її пошук в критичні моменти на торці підрульового перемикача.

 «Фірмова» панель приладів,  встановлена на «Троянді», має напис Ashok Leyland і відповідний логотип на кожному циферблаті. А зелена зона шкали тахометра покриває дуже широкий діапазон оборотів – від 1100 до 2000.
Під важкою плоскою кришкою порівняно невисокого тунелю моторного відсіку, розташованого праворуч від водія, ховається двигун. Слід зазначити, що конструкторам вдалося забезпечити досить надійну шумоізоляцію моторного відсіку, що дозволило зменшити шумність у салоні до цілком прийнятного рівня, набагато меншого, ніж у багатьох інших автобусів аналогічного класу. І це незважаючи на досить високу потужність і крутний момент. При цьому шум роботи двигуна хоча і чути з робочого місця водія, але він зовсім не докучає.
Система обігріву кабіни водія дуже ефективна і включає потужний вентилятор обігрівача, незрівняний за своєю продуктивністю з тими, що встановлюються на більшості автобусів аналогічного класу. Отже, посилений обдув вітрового скла і бічних стекол кабіни унеможливить їх запотівання в будь-яку погоду.

З кухнею чи без?

До салону автобуса ведуть двоє одностулкових дверей з пневматичним приводом і пантографом, одна з яких розташована в колісній базі, а друга – у задньому звісі. У базовій комплектації в салоні встановлено 37 м'яких пасажирських сидінь і одне службове – в передній частині салону, праворуч від моторного відсіку.
Кухні і туалету в даній машині (а вірніше, в даній комплектації) немає, але за бажанням їх можна легко замовити. Щоправда, кількість сидінь при цьому зменшиться в півтора рази (з 38 до 25), а ціна автобуса зросте.
Над сидіннями вздовж правого і лівого бортів по всій довжині автобуса (за винятком дверних отворів) встановлені багажні полиці для дрібної поклажі, до яких прикріплено поручні, а по центру стелі, також по всій довжині машини, йде суцільна лінія люмінесцентних ламп.
Для вентиляції салону передбачено два люки в даху (кондиціонер – опція), які  в разі потреби можуть стати і аварійними виходами. Обігрів салону здійснюється за допомогою двох конвекторів, що простягаються під сидіннями вздовж правого і лівого бортів по всій довжині пасажирського салону. А перед службовим місцем і позаду передніх вхідних дверей встановлено окремі обігрівачі з вентилятором.
При цьому всі обігрівачі під’єднані до контуру охолоджування двигуна, в який вмонтовано рідинний опалювач Webasto, що входить до стандартної комплектації. Цей опалювач забезпечує і передпусковий підігрів, і догрівання охолоджуючої рідини для обігріву салону.

Справжній «турист»

Незважаючи на лютий мороз, двигун «Троянди» легко заводиться і жваво розганяє машину. Та і взагалі, динаміка у цього автобуса на диво висока. Причому, якщо зазвичай із зростанням швидкості розгін сповільнюється,  тут цього не відбувається. Навпаки, при досягненні 1450 об/хв, що на п'ятій передачі відповідає 80 км/г, ледве помітний свист підказує, що в роботу включається турбонаддув, після чого динаміка розгону помітно зростає. І хоча автобус має скромну максимальну «паспортну» швидкість в 100 км/г, за словами заводських випробувачів він розганяється і до 140 км/г. З огляду на слизьку засніжену дорогу перевірити це на практиці не вдалося, але 90 км/г «Троянда» легко набирає ще в зеленій зоні тахометра, при 1600 об/хв. А солідний запас газу, що при цьому залишився, лише підтвердив думку, що максимальна швидкість машини істотно занижена.

Відповідно  автобус буде упевнено рухатися і на міжміських трасах, і на автомагістралях. Особливо, якщо врахувати, що експлуатаційні витрати пального у «Троянди» порівняно невеликі, а завдяки потужному двигуну з високим крутним моментом нова машина має добрі швидкісні й динамічні характеристики. При цьому «Троянда» відрізняється також хорошою керованістю і досить високою курсовою стійкістю, що вдалося перевірити на ділянках дороги з підвищеною колійністю.
Щоправда, великий важіль коробки передач вимагає певної вправності – з незвички можна легко проскочити другу передачу, що знаходиться в середньому ряду, і відразу після першої увімкнути четверту. Але, незважаючи на таке «неподобство», двигун при цьому не глухне, а навіть розганяє автобус, хоча й досить неохоче. Втім, щоб освоїти процес управління КПП, будь-якому водієві досить буде рушити і розігнатися пару-трійку разів. Що ж до самого важеля, то він трохи зміщений назад. Спочатку таке розташування здається незручним, але до нього швидко звикаєш. А заразом з'ясовується, що завдяки цьому сектор дії правої руки нічим не обмежується, і водієві легше дістатися до салону. До цього можна додати, що механізм перемикання передач має поворотну кулісу, що дозволяє змінювати відстань від важеля до сидіння водія.
На «Троянді» встановлене дуже зручне і комфортне сидіння PulMAN. Окрім багатьох регулювань, воно має і змінну залежно від ваги водія жорсткість підвіски, для чого в сидіння вмонтований відповідний регулятор.
Слід зазначити, що «Троянда» навіть в не завантаженому стані має незвично високу плавність ходу, в тому числі і по поганій дорозі, що сповна виявилося на дорозі з наліддю. Причому досить комфортно в «Троянді» почуває себе не лише водій, а й пасажири в салоні. Неабиякою мірою цьому сприяє ресорно-пневматична підвіска заднього мосту.
Що ж до гальм, то вони на  цій машині не викликають жодної критики. Педаль гальма в міру жорстка і вимагає цілком прогнозованого зусилля, а самі гальма в достатній мірі ефективні. Вельми корисною опцією, що дозволяє істотно збільшити ресурс штатної гальмівної системи, є гірське гальмо, що приводиться в дію правим підрульовим перемикачем. Щоправда, багато водіїв з великим небажанням користуються допоміжними гальмівними системами, але їх до цього можна спонукати певними доплатами за підвищений пробіг гальмівних накладок і пеналізацією за їх передчасну заміну.
І, нарешті, не можна не звернути увагу на «пискавку», що захована в задньому бампері «Троянди» і вмикається одночасно з задньою передачею, відлякуючи неуважних пішоходів.

Будь-який «каприз» за ваші гроші

Звичайно, «Троянда» має не лише достоїнства, але й ряд недоліків, хоча їх не так вже й багато. Перш за все, це не дуже зручна посадка в кабіну і недостатньо чітке перемикання передач. Звичайно, все це можна було б легко усунути, але тоді і ціна автобуса істотно б зросла, що неминуче спричинило б підвищення собівартості перевезень. Якщо ж казати про євро-5, кондиціонер, туалет, кухню, відеодвійку та інші атрибути, то всі вони цілком доступні – було б лише бажання і гроші.
Щось казати про надійність «Троянди», яка зійшла з конвеєра в грудні минулого року, дещо передчасно. Але якщо звернутися до досвіду Індії, то машини на шасі Ashok Leyland Eagle відрізняються дуже високою надійністю. Власне, тому саме ці шасі  й було обрано для виробництва нової лінійки автобусів.
При  всьому «Троянда» відрізняється і порівняно невеликим споживанням пального, а її підвищена вантажопідйомність дозволяє оптимізувати вартість одного «паспортного» пасажирського місця при порівняно невисоких експлуатаційних витратах, що для туристичних автобусів є дуже хорошим показником. Тому «Троянда» має відрізнятися не лише високою надійністю, але й мати хорошу рентабельність перевезень.

Володимир ШЛЯХОВИЙ

Основні технічні характеристики туристичного автобусу БАЗ А08120 «Троянда»

Тип кузову рамний, з переднім розміщенням двигуна
Число місць, не враховуючи водія (загальне / для сидіння) 57 (37+1)
Габаритні розміри, д/ш/в, мм 9440/2340/2900
Маса споряджена/повна, кг 7200/11800
Двері передні одностулкові з пневматичним приводом (пантограф)
Двері задні одностулкові з пневматичним приводом (пантограф)
Двигун Hino HA6DT13N-BSIII Euro-3
    – число і розташування циліндрів 6, рядне
    – робочий об’єм, л 5,76
    – максимальна потужність, кВт (к.с.) при об/хв. 123 (160) / 2500
    – максимальний крутний момент, Нм 540
Витрата пального при 60 км/г, л/100 км 15,0
    – при 80 км/г, л/100 км 18,0
КПП 5-ст., механічна ZF 5-36 ОD
Рульове управління с гідропідсилювачем
Гальмівна система пневматична, двоконтурна, з АБС
Підвіска передня залежна, на двох параболічних ресорах із стабілізатором поперечної стійкості і двома гідравлічними амортизаторами
Підвіска задня залежна, ресорно-пневматична із стабілізатором поперечної стійкості і двома гідравлічними амортизаторами
Шини 245/70 R17,5
Максимальна швидкість при повному завантаженні, км/г 100
Гарантія, років/км 2/50 000



Дата публикации: 08.06.2012
«« Вернуться в Статьи »»
Проворный «Василёк» Величие малых форм
Нормативно-правовая база | Органы власти | Для тех, кто в дороге | Отраслевые компании | Выставки | Автоновости |Статьи, Тест-драйв
Стиль, оформление, дизайн и содержание портала являются объектом авторского права и охраняются законами Украины. Перепечатка материалов и иное их использование допускаются при согласовании с администрацией проекта и размещении активной ссылки на портал. Нарушение этих условий влечет за собой уголовную и административную ответственность.
Торговая марка АВТОПРОФИ зарегистрирована Агентством "Украинские торговые марки", Свидетпльство № 144698.