Партнёры

АВТОПРОФИ - издательский дом.

Реклама

 

Покупка автотранспорта

  • Самосвал

    10000 $
  • ЗАПЧАСТИ

    100 грн.
  • СКЛАДСКОЕ ОБ-Е, погрузчик складской

    10000 $
  • МИКРОАВТОБУСЫ, грузовой

    350 EURO
  • МИКРОАВТОБУСЫ, пассажирский
    Das Business die Karriere -
    Die Verkäufe der
    Autos, der Waren - Die
    Fachkräfte - IT,
    die
    3500 EURO

Продажа автотранспорта


  • АВТОСТЕКЛА

    29500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, дача

    133350 EURO

ТРАНСБИРЖА

АВТОТРАНСПОРТ

ТРУДОУСТРОЙСТВО

Статьи и обзоры

ГлавнаяСтатьиНе переходьте межу

Не переходьте межу

За висновками Головавтотрансінспекції (ГАТІ) сьогодні на ринку пасажирських автоперевезень далеко не все гаразд. Спостерігається незаконне ведення цієї господарської діяльності. Практично на кожному кроці. І це явище, можна сказати, набуло в країні масового характеру.

Наприклад, у Харківській області після перевірок, проведених останнім часом працівниками ГАТІ та міліції, з 255 транспортних засобів загального користування 120 машин використовувалися з порушеннями законодавства.

Серед найбільших порушників ГАТІ називає ТОВ "Еллакс" (перевезення пасажирів без дозволу замовника, що є порушенням ст. 38 закону "Про автомобільний транспорт"), ТОВ "Автотранс" (самовільне переобладнання транспортних засобів, встановлення додаткових місць для сидіння, блокування аварійних виходів, що є порушенням п. 8 правил надання послуг пасажирського автотранспорту), СПДФО "Володимир+" (блокування аварійних виходів тощо).

Подібні порушення виявили і працівники територіального управління ГАТІ в Києві, де, до речі, налічується близько п'яти тисяч транспортних засобів, які офіційно перевозять вантажі та пасажирів. З них майже три тисячі — пасажирські автобуси, мікроавтобуси й таксі. За словами заступника начальника відділу державного контролю цього управління Ігоря Матусевича (свого часу працював у Департаменті ДАІ), майже половина з перевірених перевізників самовільно відкривали автобусні маршрути.

— Зараз на виконання вимог наказу Мінтрансзв'язку та МВС України від 10.01.2006р. № 1/6 "Про забезпечення безпеки пасажирських перевезень в зимовий період", — каже пан Матусевич, — ми разом з дільничними інспекторами, іншими працівниками міліції кожного дня з 7.00 до 22.00 проводимо рейди з тим, щоб навести порядок у цій галузі, побороти нелегальний бізнес в сфері пасажирських автоперевезень.

Найчастіше нелегали працюють перед вихідними та святковими днями (мушу зазначити, що легальні автоперевізники у такі дні не справляються з роботою). Спільні групи контролю перекривали місця концентрації нелегальних перевізників поблизу станції метро "Чернігівська" та на виїзді з Києва в напрямку Одеси. Зокрема, 23—24 лютого працівники міліції та ГАТІ перевірили 116 транспортних засобів і виявили 120 порушень закону, стосовно яких складено 63 протоколи про накладення фінансових санкцій (штрафів), у тому числі 27 за самовільне відкриття пасажирських автобусних маршрутів.

З 1 по 3 березня рейдові групи перевірили ще 116 автобусів та мікроавтобусів, склали 92 протоколи про накладення фінансових санкцій, в тому числі 6 за самовільне відкриття маршрутів.

— Які порушення є найтиповішими?
— Насамперед, багато суб'єктів підприємницької діяльності самовільно відкривають маршрути, маскуючись під перевізників "на замовлення". Більшість з них працюють без ліцензій та ліцензійних карток, що є порушенням закону "Про автомобільний транспорт", хоча процедура отримання ліцензії є не дуже складною, а сама ліцензія коштує 340 гривень. Протягом десяти днів чесний підприємець без жодних проблем може отримати ліцензію, тому не треба казати, що за ліцензію чиновники вимагають хабарі.
Крім зазначених порушень, поширені також блокування аварійних виходів, відсутність дорожніх листів, схем руху маршруту.

— Ігорю Олександровичу, а чому раптом ви долучили до своєї роботи дільничних інспекторів?
— Дільничні інспектори є офіцерами, мають вищу освіту, тому складають протоколи більш грамотно в юридичному відношенні, ніж сержанти ДАІ, що дуже важливо з правової точки зору. За два рейди вони склали п'ять протоколів, які будуть направлені до суду для накладення штрафів та прийняття рішень щодо конфіскації транспортних засобів, як знаряддя незаконної господарської діяльності (ст. 164 Кодексу про адміністративні порушення за перевезення пасажирів автомобільним транспортом без одержання ліцензії на провадження цього виду господарської діяльності або без одержання дозволу на перевезення, що передбачено ст. 38 закону "Про автомобільний транспорт").

— І що, справді можуть конфіскувати ці автобуси?
— Так, оскільки Кодексом про адмінпорушення таке покарання передбачене. Однак суд може винести рішення лише про накладення штрафу на порушника: 20—40 неоподатковуваних мінімумів (340—680 грн.), а за повторне порушення протягом року штраф збільшується до 30—60 мінімумів (510—1020 грн.).

Зі свого боку, наша транспортна інспекція без судових рішень може на підставі актів самостійно виносити рішення про накладення штрафних санкцій на порушників автомобільного законодавства: за відсутність вогнегасників, медаптечок, відсутність квитків, "лисі" шини, заблоковані виходи тощо. В основному штрафуємо на 340 гривень, за самовільне відкриття маршруту можемо оштрафувати на 850 гривень.

— А були випадки, коли перевізники оскаржували рішення ГАТІ в суді?
— У Києві таких випадків не зафіксовано. Порушники визнають свої провини і добровільно сплачують штрафи. Хоча є інша проблема. Деякі працівники виконавчої служби Мін’юсту під різними надуманими приводами відмовляються займатися проведенням справ, коли автоперевізники не бажають сплачувати штрафи. Такий випадок трапився з підприємством "Крокус-авто" з Деснянського району столиці.

Однак ми не ставимо собі за мету лише карати автоперевізників. Прагнемо знайти консенсус з ними, щоб вони виправляли свої помилки. Адже наше головне завдання — налагодити дієвий контроль, щоб підприємці займалися пасажирськими перевезеннями на законних підставах, виконували всі вимоги стосовно безпеки руху. Наприклад, взимку звертаємо особливу увагу підприємців на стан шин, аби вони не були "лисі". Чимало перевізників враховують зауваження і замінюють шини, але трапляються й такі, які пообіцяли це зробити, але не дотримали слова.

— Хто ж фігурує в числі виявлених порушників?
— Серед них, як це не парадоксально, є й представники комунального підприємства "Київпастранс". З інших вважаю за потрібне "відзначити" — приватне підприємство "Надія-транс" (видає фактично "липові" дорожні листи, принаймні на маршрут № 507, без належного оформлення проходження передрейсового технічного і медичного огляду). У приватного перевізника С. Іванова, який перевозить людей від метро "Чернігівська" до Переяслава-Хмельницького, був заблокований запасний вихід в мікроавтобусі "ГАЗель".

Перевізник В. Куций (на "ГАЗелі" возить пасажирів з Києва до Білої Церкви) самовільно відкрив маршрут, не мав ліцензії. Без дозволу замовника (органа влади) та ліцензійної картки працював підприємець О. Назарчук (Київ—Володарка Київської обл.). Ці перевізники є звичайними нелегалами, яким загрожує штраф у розмірі 850 грн.

— Чи можуть контролюючі органи заборонити таким нелегальним перевізникам взагалі їздити?
— Діючим законодавством такої санкції не передбачено. Можемо тільки оштрафувати їх. Втім, за рішенням суду у зазначених перевізників можуть конфіскувати транспортні засоби, але навряд чи це реально, оскільки суди можуть пом'якшити вирок, зважаючи на відсутність роботи у підприємців, їхнє скрутне матеріальне становище тощо.

— Доволі часто водії не видають пасажирам квитків, тому не гарантують страхових відшкодувань після автопригоди. Як транспортна інспекція бореться з цим масовим явищем?
— Нормативними актами передбачено, що кожному пасажиру (підкреслюю, кожному) водій має видати проїзний квиток. На жаль, багато приватних перевізників це ігнорують, тобто економлять на людях. Офіційна страхова компанія (з кожного проданого на автостанціях або автовокзалах квитка страховій компанії перераховується 2% вартості квитка) забезпечить відшкодування за нанесені матеріальні або моральні збитки. Приватний перевізник цього не забезпечує, хоча в такому випадку кожен з потерпілих може подати до суду на водія транспортного засобу.

P.S.
І в радянські часи теж існував контроль на пасажирському транспорті. Представники цього контролю, чесно кажучи, безпекою не дуже клопоталися: автобуси завжди були забиті, що є порушенням технічних та інших стандартів. Перевіряли наявність квитків формально, здираючи з водіїв енні суми. Купити квиток, навіть попередньо, було чималою проблемою.

Постійні великі черги, давки — ось чим "відзначалися" наші автостанції та автовокзали ще 15 років тому. Комфорту, сервісу й близько не спостерігалося. Потім автобусів поменшало, як і автостанцій та рейсів. Поменшало, правда, й черг, оскільки пасажирів "перехоплювали" на підступах до автовокзалів.

Звичайно, негаразди в пасажирських автоперевезеннях виникли не на голому місці. Це явище має під собою глибоку політичну і соціально-економічну основу. Кинувши напризволяще цю прибуткову транспортну сферу, оголивши її (може, й спеціально — за велінням влади), дали можливість на ринку пасажирських перевезень "вирости", ніби грибам, приватникам, які хоч і виручають людей, коли тим немає чим їхати, але привласнюють несплачені податки, не гарантують страхове відшкодування тощо. Сьогодні з ними борються транспортна інспекція та міліція, частково податкова, але приватники-порушники як возили незаконно пасажирів, так і продовжують це робити.

Автор: Іван Бабенко, газета "Автопрофи"

Дата публикации: 24.10.400
Вернуться в Статьи
На придністровській ділянці кордону Перевірили... Головавтотрансінспекцію
Нормативно-правовая база | Органы власти | Для тех, кто в дороге | Отраслевые компании | Выставки | Автоновости |Статьи, Тест-драйв
Стиль, оформление, дизайн и содержание портала являются объектом авторского права и охраняются законами Украины. Перепечатка материалов и иное их использование допускаются при согласовании с администрацией проекта и размещении активной ссылки на портал. Нарушение этих условий влечет за собой уголовную и административную ответственность.
Торговая марка АВТОПРОФИ зарегистрирована Агентством "Украинские торговые марки", Свидетпльство № 144698.