Партнёры

АВТОПРОФИ - издательский дом.

Реклама

 

Покупка автотранспорта

  • Самосвал

    10000 $
  • ЗАПЧАСТИ

    100 грн.
  • СКЛАДСКОЕ ОБ-Е, погрузчик складской

    10000 $
  • МИКРОАВТОБУСЫ, грузовой

    350 EURO
  • МИКРОАВТОБУСЫ, пассажирский
    Das Business die Karriere -
    Die Verkäufe der
    Autos, der Waren - Die
    Fachkräfte - IT,
    die
    3500 EURO

Продажа автотранспорта


  • АВТОСТЕКЛА

    29500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, дача

    133350 EURO

ТРАНСБИРЖА

АВТОТРАНСПОРТ

ТРУДОУСТРОЙСТВО

Статьи и обзоры

ГлавнаяСтатьиПеревірили... Головавтотрансінспекцію

Перевірили... Головавтотрансінспекцію

А тепер пропонуємо вашій увазі висновки щодо результатів роботи Головавтотрансінспекції, які зробила Генеральна прокуратура України.

Генеральна прокуратура України, виконуючи розпорядження президента України від 19.12.2005 р. "Про невідкладні заходи щодо забезпечення безпеки дорожнього руху", провела перевірку додержання чинного законодавства Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті, яка діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку України, при застосуванні дозвільно-реєстраційних та контрольно-наглядових функцій у сфері автомобільного транспорту загального користування.

Встановлено, що Головавтотрансінспекція не в повній мірі виконує вимоги чинного законодавства при застосуванні дозвільно-реєстраційних та контрольно-наглядових функцій у сфері автомобільного транспорту загального користування.

Зокрема, Головавтотрансінспекція не вживає дієвих заходів щодо виконання вимог указу президента України від 20.05.2004 р. №570 "Про заходи щодо посилення безпеки пасажирських перевезень автомобільним транспортом загального користування".

Аварійність на дорогах України продовжує залишатись високою. Наприклад, у 2005 році за участю ліцензованого автомобільного транспорту сталося 358 дорожньо-транспортних пригод, у яких загинули 85 і травмовані 507 громадян.

У порушення статті 6 закону України "Про автомобільний транспорт", статті 11 закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" не організована належна робота з ліцензування перевезень на автотранспорті.

Внаслідок цього окремими управліннями Головавтотрансінспекції не дотримуються терміни прийняття рішення про видачу ліцензії або відмову у її видачі. З перевищенням строку деяким підприємцям оформлені ліцензії управлінням у місті Києві, аналогічні порушення термінів виявлені у Київській та Хмельницькій областях. Такі ж порушення строків допускаються при анулюванні ліцензій. Мають місце факти притягнення до відповідальності перевізників з порушенням вимог статей 69—70 закону України "Про автомобільний транспорт".

Наприклад, управлінням у Запорізькій області неправильно кваліфікувалися дії правопорушників, у Херсонській — виносилися протоколи про скоєння правопорушень при відсутності їх складу, у Кіровоградській — постанови про застосування санкцій не відповідали обставинам справи, у Тернопільській — протоколи складались не уповноваженими на це особами тощо. Зазначені недоліки стали підставою для опротестування прокурорами постанов стосовно ряду перевізників.

У Хмельницькій області державні інспектори вносили до протоколів дані, які не відповідали дійсності. Вони не повідомляли власників транспортних засобів про день розгляду справи, позбавляючи їх права на захист. Прокуратура області внесла подання начальнику управління та опротестувала незаконні постанови про застосування санкцій до перевізників. За результатами розгляду документів прокурорського реагування був звільнений начальник відділу ліцензування, а протести автоперевізників задоволені.

Мають місце факти хабарництва з боку працівників інспекції при оформленні ліцензій. Прокуратура міста Києва у січні 2006 року порушила кримінальну справу за фактом отримання хабара у сумі $500 співробітником відділу державного контролю територіального управління у місті Києві за оформлення ліцензії на перевезення вантажів.

На жаль, й досі не викорінена практика проведення окремими управліннями інспекції безпідставних перевірок перевізників.

Не стало відчутною перепоною для порушників законодавства на автотранспорті і вжиття чисельних заходів реагування. Навпаки, безконтрольність за виконанням вжитих заходів реагування завдає істотних втрат державному бюджету та загрожує безпеці руху.
Так, у порушення вимог статті 16 закону України "Про автомобільний транспорт", виконання приписів, постанов про фінансові санкції не контролюються в управліннях Запорізької, Херсонської та інших областей.

Відсутність повних та систематизованих даних щодо результатів виконавчого провадження за постановами про застосування фінансових санкцій призвела до фактичної сплати лише 30 відсотків від їх суми за минулий рік у Запорізькій області. Низький рівень стягнення санкцій зафіксований також у Закарпатській, Житомирській, Миколаївській, Одеській і Рівненській областях. "Мають місце факти хабарництва з боку працівників інспекції при оформленні ліцензій"

Нерідко цьому сприяє і невжиття будь-яких заходів щодо реального виконання приписів та стягнення санкцій. Наприклад, управлінням у Херсонській області приписи вносились ще у липні минулого року, а відповіді на них не отримані й досі. Цим же управлінням у жовтні—листопаді 2005 року винесені постанови про накладення санкцій, але жодних заходів щодо їх реального виконання не вживалось.

Водночас у ході перевірки встановлені факти нереагування територіальних управлінь Головавтотрансінспекції на грубі порушення перевізниками вимог чинного законодавства.

Ігноруючи вимоги статті 42 закону України "Про автомобільний транспорт", перевізники не виконують ліцензійних умов щодо перевезення пасажирів з автобусних станцій. Зокрема, підприємства "Диліжанс", "Кан" та інші здійснюють перевезення пасажирів із стихійних зупинок міста Києва (біля станцій метро "Либідська", "Чернігівська").

Аналогічні порушення допускають перевізники черкаського напрямку (ТОВ "Автоекспрес", Черкаське АТП 17127, "Автолюкс-Черкаси-Плюс" та інші) при перевезенні пасажирів з автостанції "Дарниця". Фактично посадка пасажирів на маршруті Київ—Черкаси здійснюється поблизу станцій метро "Чернігівська", "Харківська", "Бориспільська" та в інших місцях. У зворотному напрямку (з міста Черкаси) автобуси відправляються від приміщення, яке на даний час не має статусу автобусної станції.

За інформацією ДП "Київпассервіс", із неофіційних пунктів міста Києва щоденно виконуються в середньому 880 відправлень автобусів на міжміських сполученнях, у тому числі й нелегальними перевізниками. Як правило, вказані перевізники квитки пасажирам не видають, хоча це передбачено статтею 7 закону України "Про страхування", тобто обов'язкового страхування від нещасних випадків не здійснюють, за спричинену багажу та вантажу шкоду відповідальності не несуть.

Перевіркою також встановлені факти неналежного виконання державною виконавчою службою Міністерства юстиції України вимог статей 3, 5 закону України "Про виконавче провадження", статті 1 закону України "Про державну виконавчу службу" щодо повного та своєчасного стягнення фінансових санкцій.

Наприклад, Головавтотрансінспекцією накладено фінансових санкцій на порушників у сфері пасажирських перевезень на суму 6,1 млн. гривень. Постанови передані для виконання органу державної виконавчої служби за місцем знаходження перевізників. Однак виконавчою службою не стягнуто до Державного бюджету майже половину вказаної суми. Мін'юсту направлений лист з вимогою активізувати цю роботу.

За результатами цієї перевірки прокурори внесли 30 документів прокурорського реагування, порушили одну кримінальну справу. Також Генеральна прокуратура України внесла подання міністру транспорту та зв'язку України і направила листа до Міністерства юстиції України.

Генеральний прокурор України поінформував про результати перевірки президента України. Подання Генеральної прокуратури України розглянуто у Міністерстві транспорту та зв'язку України із вжиттям заходів реагування по кожному порушенню закону. Крім того, до дисциплінарної відповідальності притягнуті 12 службових осіб інспекції. Також Головавтотрансінспекцією заплановані заходи щодо поліпшення її роботи. Шляхи реалізації цих заходів будуть постійно розглядатися на колегіях Головавтотрансінспекції та виїзних нарадах у регіонах.

Питання щодо забезпечення законності діяльності Головної державної інспекції на автомобільному транспорті й надалі буде перебувати під постійним контролем Генеральної прокуратури України.

Автор: Володимир Прядко, газета "Автопрофи"

Дата публикации: 28.10.760
Вернуться в Статьи
Не переходьте межу Подручные строителей
Нормативно-правовая база | Органы власти | Для тех, кто в дороге | Отраслевые компании | Выставки | Автоновости |Статьи, Тест-драйв
Стиль, оформление, дизайн и содержание портала являются объектом авторского права и охраняются законами Украины. Перепечатка материалов и иное их использование допускаются при согласовании с администрацией проекта и размещении активной ссылки на портал. Нарушение этих условий влечет за собой уголовную и административную ответственность.
Торговая марка АВТОПРОФИ зарегистрирована Агентством "Украинские торговые марки", Свидетпльство № 144698.