Партнёры

АВТОПРОФИ - издательский дом.

Реклама

 

Покупка автотранспорта

  • Самосвал

    10000 $
  • ЗАПЧАСТИ

    100 грн.
  • СКЛАДСКОЕ ОБ-Е, погрузчик складской

    10000 $
  • МИКРОАВТОБУСЫ, грузовой

    350 EURO
  • МИКРОАВТОБУСЫ, пассажирский
    Das Business die Karriere -
    Die Verkäufe der
    Autos, der Waren - Die
    Fachkräfte - IT,
    die
    3500 EURO

Продажа автотранспорта


  • АВТОСТЕКЛА

    29500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, дача

    133350 EURO

ТРАНСБИРЖА

АВТОТРАНСПОРТ

ТРУДОУСТРОЙСТВО

Статьи и обзоры

ГлавнаяСтатьиДоставка вантажів

Доставка вантажів

Доставка вантажівПогодні умови та стан доріг постійно вносять корективи у визначення термінів доставки товарів до митниць призначення. Терміни, визначені митниками, не завжди відповідають реальним.

Зважаючи на це, ми звернулися до начальника управління контролю за переміщенням вантажів Держмитслужби Валерія Луговця з проханням дати роз'яснення з наступних питань: "Яким чином визначаються терміни доставки вантажів з митниці відправлення до митниці призначення?

На підставі яких нормативних актів? Чи враховуються митними органами, окрім відстані, стан дороги, погодні умови та дотримання міжнародним перевізником вимог Конвенції (ЄУТР) щодо часу роботи і відпочинку? Чи буде на практиці відмінено використання попередніх повідомлень ("пепешок"), які зстосовуються при переміщенні вантажів на підставі наказу Держмитслужби № 771? Ось яку відповідь отримала редакція.

"Будь-яке переміщення товару, яке виконується під митним контролем між двома митними органами, можна вважати транзитним перевезенням. При цьому ст.155 Митного кодексу України (МКУ) "Види транзитних перевезень" визначає, що транзитні перевезення здійснюються як прохідний та внутрішній транзит.

Прохідний митний транзит — це переміщення товарів під митним контролем від одного пункту пропуску, розташованого на митному кордоні України (пункт ввезення на митну територію України), до іншого пункту пропуску, розташованого на митному кордоні (пункт вивезення за межі митної території України). Внутрішнім митним транзитом вважається переміщення товарів під митним контролем:

  • від пункту пропуску, розташованого на митному кордоні (пункт ввезення на митну територію України), до митного органу, розташованого на митній території України;
  • від митного органу, розташованого на митній території України, до пункту пропуску, розташованого на митному кордоні України (пункт вивезення за межі митної території України);
  • від одного митного органу, розташованого на митній території України, до іншого митного органу, теж розташованого на митній території України.

Відповідно до п.2 ст.156 МКУ "Умови здійснення транзиту товарів" товари, що переміщуються транзитом, повинні бути доставленими до митного органу призначення в термін, визначений митним органом відправлення. Таке застереження перевізнику стимулює оперативне транспортування товарів, обмежує термін виконання перевезення.

З метою стимулювання виконання перевезення товарів між митницями та забезпечення наявності правових умов для виконання зобов'язання про доставку визначається термін доставки товарів у митницю призначення. Технічно ця процедура виконується таким чином: до відповідної графи документу контролю за доставкою (ДКД) вноситься дата (число, місяць, рік), до якої (включно) перевізнику необхідно заявити митниці призначення доставлені товари, митні та транспортні документи до них.

Термін доставки товарів до митного органу призначення визначається митним органом відправлення відповідно до чинних в Україні нормативів на перевезення вантажів, виходячи з виду транспорту, маршруту, відстані до кінцевого пункту та інших умов перевезення.

Частиною першою ст.158 МКУ визначено, що граничні терміни прохідного транзиту (залежно від виду транспорту) встановлюються Кабінетом Міністрів України. Відповідно до урядової постанови від 13.12.2002 р. № 1908 "Про встановлення граничних термінів прохідного митного транзиту товарів" у разі здійснення перевезень засобами автомобільного транспорту ці терміни становлять не більше 10 діб. Такі ж нормативи використовуються митними органами і під час митного оформлення внутрішнього митного транзиту.

Пунктами 2.1 та 2.2 положення про порядок здійснення контролю за доставкою вантажів у митниці призначення (наказ Держмитслужби № 771 від 28.12.1998 р.) визначено, що термін доставки товарів у митницю призначення визначається, виходячи з відстані до цієї митниці, виду транспортного засобу, маршруту та інших умов перевезення, і не повинен перевищувати максимального (граничного) терміну доставки (тобто 10 діб. — Ред.)

Головними критеріями визначення терміну доставки є: вид транспорту (автомобільний, залізничний тощо), маршрут перевезення та відстань від митниці відправлення до митниці призначення.

Додатковими критеріями обумовлюються інші особливості перевезення, які безпосередньо впливають на можливість виконання транспортування. Наприклад, несприятливі погодні умови (снігопад, туман, ожеледиця), рельєф місцевості (пагорби, перевали), технічний стан і технічні характеристики транспортного засобу (швидкісні та габаритні обмеження), вид вантажу (негабаритний, великоваговий, живі тварини) тощо.

У разі потреби визначення терміну доставки товарів, більшого за нормативний, перевізник (представник перевізника) до моменту оформлення ДКД та прийняття товарів до перевезення має повідомити про це митний орган. Перевізник повинен подати письмову заяву про наявність додаткових особливостей (труднощів виконання) транспортування, за необхідності — з розрахунком плануємої тривалості перевезення.

За результатами розгляду цієї заяви посадова особа митного органу має право визначити збільшений, у порівнянні з нормативним, термін доставки в межах заявленого та з урахуванням термінів, які застосовуються перевізниками за схожих обставин.

У випадку, коли зазначені особливості не були передбачені, а виникли під час перевезення, з метою подовження терміну митного транзиту та визначення нового терміну доставки товарів перевізник (представник перевізника) подає письмову заяву до найближчого митного органу, де після розгляду заяви приймається відповідне рішення про можливість подовження терміну доставки товарів.

Щодо наказу Держмитслужби № 771

Сьогодні не йдеться про скасування наказу Держмитслужби від 28.12.1998 р. № 771, яким затверджено положення про порядок здійснення контролю за доставкою вантажів у митниці призначення.

Напередодні Нового року до Держмитслужби надійшов лист Міністерства юстиції, в якому викладені певні зауваження до зазначеного положення, висловлені у зверненні до Мін'юсту комітетом підприємців Львівщини, які вважають, що деякі вимоги положення не відповідають чинному законодавству, зокрема новій редакції Митного кодексу.

З урахуванням рекомендацій Міністерства юстиції управління контролю за переміщенням вантажів Держмитслужби готує зміни до зазначеного положення, які спрямовані на врегулювання деяких питань, пов'язаних з проведенням контролю при переміщенні зовнішньоторговельних і транзитних вантажів".

Коментар редакції

Незважаючи на розгорнуті роз'яснення з приводу термінів доставки вантажів, на жаль, ми не отримали відповіді на питання щодо врахування митними органами вимог Конвенції ЄУТР відносно часу роботи та відпочинку водіїв. Адже режим роботи екіпажів суттєво впливає на терміни доставки товарів до митниць призначення.

У відповіді йдеться про те, що погодні умови, рельєф місцевості тощо є додатковими критеріями, які впливають на терміни доставки. Але вони враховуються митними органами лише за умови подання письмової заяви. Перевізники, наприклад, на початку зими не могли передбачити швидкої зміни погоди, хрещенських морозів та снігопадів, що вплинуло на стан автотрас (дорожники хоч і старалися, однак не змогли на 100% забезпечити нормальний проїзд автотранспорту) та швидкість пересування, а тому й завчасно подати заявки про збільшення термінів доставки.

Очевидно, при внесенні змін до наказу № 771 треба передбачити наявність такого пункту: в разі різкої зміни погоди дозволити перевізникам або їхнім представникам попередньо (до написання заяви) повідомляти митні органи засобами телефонного зв'язку про подовження терміну доставки. Це буде вагомим кроком для поліпшення партнерських стосунків між митницею та перевізниками.

Автор: Іван Бабенко, autoprofi.ua

Дата публикации: 10.01.2006
Вернуться в Статьи
Проти зловживань, або як зламати "тіньові" схеми Фаворит на трассе
Нормативно-правовая база | Органы власти | Для тех, кто в дороге | Отраслевые компании | Выставки | Автоновости |Статьи, Тест-драйв
Стиль, оформление, дизайн и содержание портала являются объектом авторского права и охраняются законами Украины. Перепечатка материалов и иное их использование допускаются при согласовании с администрацией проекта и размещении активной ссылки на портал. Нарушение этих условий влечет за собой уголовную и административную ответственность.
Торговая марка АВТОПРОФИ зарегистрирована Агентством "Украинские торговые марки", Свидетпльство № 144698.